Og litt strikking...

Jeg skal bli mormor!!!  Og siden min kjære og jeg har SEKS jenter tilsammen, regner jeg med at det kommer flere barnebarn etterhvert. Derfor har jeg strikket en dåpskjole som jeg tenkte at de av barna som vil skal få bruke når de døper sine små. Kjolen strikket jeg i sommer, det gjenstår bare å sy fôr og tre i små søte lyserøde bånd, - som kan skiftes ut med lyseblå ved en senere anledning:) Artig arbeide!
(bildet er litt dårlig...)

cimg0430

Siden vi akkurat har bygget oss nytt hus, med alt det merarbeidet det medfører i etterkant, har det blitt lite med strikking i den senere tiden. Det har blitt mest ullsokker og slikt smått. De har jeg dessverre ikke tatt bilder av, de forsvinner opp på loftet til de håpefulle nesten før jeg får festet trådene:) Men et par selbuvotter fikk jeg da spikket til i løpet av helga (fikk plutselig litt inspirasjon). Strikket etter hodet, - så det er ikke sikkert det er noe "godkjent" Selbumønster.... Tipper de forsvinner på loftet de og...

cimg0435

Og i skrivende stund er et par fargerike tøfler i vaskemaskina til toving. Spent på hvordan de blir...... Bilde kommer!

2 kommentarer

Trollmor

05.jan.2009 kl.15:56

Gratulerer med blogg!! Her kommer jeg titt og ofte til å stikke innom for å se det du viser fram:) så mye lekkert du har heklet!Sengeteppe og de hvite gardinene vår rålekre!
Lykke til med både blogging, barnebarn og produksjon på håndarbeidsfronten:)
Klem

Hanne

26.feb.2009 kl.13:50

Nydelig dåpskjole! Tenk så spennende det blir med barnebarn :-)

Skriv en ny kommentar

mormor:)

mormor:)

46, Østre Toten

Trønderjente, bosatt på Østlandet. Gift - med en trønder, 4 + 2 døtre, 1 barnebarn og en kanin. Har strikket så lenge jeg kan huske, heklet de siste 10 årene.